Jak sprawdzić prędkość Internetu?
Zachęcamy do wykonania testu prędkości bezpośrednio do naszego serwera który jest częścią większego projektu o nazwie Speedtest.net oraz speedtest.pl .
Prosimy zwrócić uwagę, że prędkości podawane przez programy np. Mozilla Firefox, uTorrent, pokazywane są w megabajtach na sekundę (MB/s) a prędkości oferowane przez dostawców Internetu w megabitach na sekundę (Mb/s). 1MB/s to 8Mb/s tak więc prawidłowa wartość osiągana na łączu 10Mb/s to 1,25MB/s a prędkość pobierania 4MB/s (4 megabajty na sekundę) wskazywana przez uTorrent to aż 32Mb/s (megabity)
Do uzyskania pełnej prędkości na łączach szybszych niż 30 Mb/s zalecamy podłączenie się bezpośrednio do routera kablem sieciowym. Wyniki w przypadku połączenia Wi-Fi mogą się różnić od prędkości maksymalnych.
Internet bezprzewodowy (radiowy) przestał działać. Pierwsze kroki.
Jeżeli Internet bezprzewodowy (tzw. radiowy) przestał działać, przed skontaktowaniem się z pomocą techniczną wykonaj poniższe kroki:
- Odłącz z prądu zasilacz przez nas dostarczony na kilkanaście sekund, podłącz go ponownie i odczekaj około 2-3 minuty.
- Jeżeli posiadasz router, zrób z nim tak samo
- Wyłącz i włącz komputer ponownie
Istotne jest, by najpierw uruchomić ponownie nasze urządzenie (antenę), a dopiero po chwili zrestartować router. Antena, którą dostarczyliśmy jak i router to mały komputer, który w nielicznych przypadkach może się „zawiesić”.
Jeżeli po restarcie urządzeń dalej nie ma Internetu, sprawdź zasilanie.
Sprawdzanie zasilania i elementów okablowania (Internet bezprzewodowy)
Zasilacz, który dłuższy czas pracuję w gniazdku nieznacznie się nagrzewa. Jeżeli jest on zimny, może to sygnalizować awarię zasilacza.
Niektóre zasilacze mają 2 wejścia, oznaczone PoE i LAN. Ich poprawne podłączenie:
- PoE – kabel wychodzący do anteny (na zewnątrz budynku)
- LAN – komputer lub router
Uwaga: odwrotne podłączenie może uszkodzić router lub kartę sieciową.
Sprawdzanie okablowania:
Wtyk RJ45 posiada klips blokujący, który bardzo często ulega uszkodzeniu. Wyłamanie blokady może powodować samoczynne wysuwanie się wtyku z gniazda, co powoduje cykliczne lub trwałe rozłączenia Internetu. Jeżeli konieczna do poprawnej pracy jest wymiana wtyku (np. router wisi na ścianie), prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Abonenta.
Prosimy także o sprawdzenie, czy wtyk nie jest mokry. W przypadku zamoknięcia prosimy o kontakt z BOA – konieczna może być wymiana całego kabla od zasilacza do anteny. W takim wypadku zalecamy też oględziny kabla, czy nie jest gdzieś przetarty.
Jak zabezpieczyć się przed wirusami i niechcianymi reklamami?
W systemie Windows zalecamy zainstalować program antywirusowy, np. darmowy Microsoft Security Essential lub włączyć Windows Defender (Windows 7 i nowsze). System Linux nie potrzebuje programu antywirusowego.
Jeżeli na komputerze często podczas przeglądania Internetu pojawiają się nachalne reklamy, polecamy przeskanować komputer darmowym programem AdwCleaner (w opcjach programu należy wybrać najpierw "Scan", a po przeskanowaniu zawartości komputera "Cleaning").
Jak zaprogramować telewizor?
Należy uruchomić wyszukiwanie automatyczne, wybrać standard Naziemna a nie Kablowa
Czy mogę dokupić tylko jeden kanał telewizyjny więcej do mojego obecnego pakietu?
Nie mamy takiej możliwości technicznej, by klient sam mógł komponować swoje pakiety jak i dodawać tylko jeden kanał.
Na jednym z komputerów nie działa Internet.
Prawdopodobnie została w nim wyłączona karta sieciowa (połączenie kablowe) lub karta bezprzewodowa (łączenie po Wi-Fi).
Aby sprawdzić, czy karta została wyłączona:
- Użyj skrótu klawiszowego złożonego z przycisków Windows (ikonka z flagą na klawiaturze) oraz litery R (Windows + R)
- Wyskoczy okienko, w którym wpisujemy ncpa.cpl
- Wciśnij klawisz Enter
Powinno otworzyć się okno z ikonami połączeń sieciowych. Połączeniem, które nas interesuje jest "Połączenie Lokalne". Możliwe opcje zobrazowane i opisane zostały poniżej:
Może się też zdarzyć, że przy znaku monitora wyświetlać się będzie żółta ikonka z wykrzyknikiem. Może to oznaczać problemy z routerem, złe ustawienia IP komputera (należy wybrać opcję automatycznego przydzielania adresu IP) lub uszkodzenie jednego z urządzeń sieciowych w domu.
Zapomniałem hasła do sieci. Jak je odzyskać?
Nasi technicy zapisują hasło na kartoniku od routera, umowie lub podklejają je pod routerem.
Jeżeli hasła nie ma w żadnej z powyższej lokalizacji, a router był konfigurowany przez naszych techników, w większości przypadków jesteśmy w stanie odczytać je zdalnie. W tym celu prosimy o kontakt telefoniczny z BOA.
Jak mogę zmienić hasło do Wi-Fi?
W celu zmiany hasła prosimy o kontakt z BOA. Informatycy w większości przypadków są w stanie zmienić hasło na żądanie klienta podczas rozmowy telefonicznej. Niekiedy jednak zmiana hasła wiąże się z umówieniem terminu wizyty serwisu w mieszkaniu klienta.
Przy użyciu Wi-Fi nie osiągam prędkości, którą mam w umowie.
Prędkość łącza bezprzewodowego uzależniona jest od wielu czynników. Najczęstsze problemy z osiągnięciem prędkości przez Wi-Fi to:
- zbyt daleka odległość komputera od routera (słaby zasięg)
- niewydajna lub uszkodzona karta bezprzewodowa (radiowa) w laptopie czy komputerze klienta
- router nieobsługujący tak wysokiej prędkości (w przypadku łącz większych niż 20Mbit)
- nieodpowiedni dobór kanału, na którym nadaje router
- grube ściany z metalowymi elementami (zbrojenie)
Aby zapewnić pełną prędkość Internetu bezprzewodowo, zalecamy przejść na router z technologią N. Zakup takiego routera wraz z instalacją możliwy jest przez naszych techników. W celu umówienia wizyty prosimy o kontakt z BOA.
Istnieje też możliwość zakupu niestandardowego, silnego routera o wysokich parametrach technicznych (zalecany do użytku firmowego).
Pełną prędkość łącza zagwarantować może jednak tylko połączenie kablowe komputera klienta z routerem.
Czy router po Neostradzie będzie pasował?
Router po operatorach ADSL (Orange, Netia) nie pasuje do przyłączy wykonywanych przez naszą firmę. Odpowiedni router można zakupić wraz z instalacją i konfiguracją poprzez wizytę lub kontakt telefoniczny z BOA.